میز عسلی چی بزاریم؟

روی میز عسلی چی بزاریم؟

همانطور که می دانید به میز های کوچکی که در کنار میز جلو مبلی قرار می گیرد میز عسلی گفته می شود. بسیاری از افراد تصور می کنند که این میز ها کاربرد چندانی ندارند اما با وجود کوچک بودنشان در دیگر قسمت های مبلمان قابل استفاده می باشند.

چرا که علاوه بر زیبا نمودن فضای منزل بسیار کاربردی هستند و شما نباید نقش میز عسلی را کم رنگ بشمارید. این میز ها همانند سایر میز های جلو مبلی انواع متفاوتی دارد که هر کدام دارای نقش و رنگ متفاوتی می باشند. در ادامه این مطلب به بررسی انواع و نوع چیدمان میز عسلی می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

میز عسلی چیست؟

در رابطه با میز عسلی بهتر است بدانید که یک نوع میز کوچک و قابل حمل آسانی است که بیشتر برای سرو نوشیدنی ها، خوراکی ها و … استفاده می شود. این میز ها معمولا دارای سطح صاف و پایه های کوتاه هستند که به راحتی می توانند کنار مبل و یا صندلی قرار بگیرند.

انواع میز عسلی

میز عسلی از تنوع زیادی برخوردار است که شامل موارد زیر می باشد:

میز عسلی مدرن

میز عسلی مدرن یک نوع میز طراحی شده با سبک و مدل ‌های مدرن و معاصر است. این نوع میزها معمولا از جنس ‌ها، طرح‌ ها و مواد متنوعی تهیه می‌ شوند که با طراحی ‌های نوین و خلاقانه تولید می شوند. میز عسلی مدرن معمولاً با استفاده از موادی از جمله چوب، شیشه، فلز و حتی مواد مصنوعی ساخته می‌ شود و اغلب دارای طرح‌ ها و رنگ‌ های جذاب و متنوعی است که به همین دلیل طرفداران بی شماری دارد.

-میز عسلی چوبی

میز عسلی چوبی از مقام ترین میز های عسلی می باشد که از چوب ساخته شده است. این نوع میزها عموماً از چوب‌ های با کیفیتی مانند بلوط، سرو و یا بلوط ساخته می ‌شوند. میز عسلی چوبی معمولاً دارای طراحی ساده و زیباست و می ‌تواند با هر نوع دکوراسیون داخلی منزل شما سازگار باشد. این میز ها علاوه بر ظاهر زیبا، از مزایای مرتبط با استفاده از چوب نظیر مقاومت، دوام و طبیعی بودن نیز برخوردار می باشند.

-میز عسلی استیل

میز جلو مبلی استیل طلاییمیز عسلی استیل از جنس استیل یا فولاد ضد زنگ ساخته شده است. این نوع میز ها با استفاده از مواد مرغوب و مقاومی همچون استیل طراحی و ساخته می‌ شوند. میز های عسلی استیل دارای طراحی ساده و مدرنی هستند که معمولاً با سایر مبلمان و دکوراسیون ‌های مدرن سازگاری دارند. این نوع میز ها از مزایایی نظیر مقاومت در برابر زنگ زدگی، آسانی در نظافت ، نگهداری و طول عمر بالا برخوردار می باشند.

انواع میز عسلی استیل

انواع میز عسلی استیل شامل میز عسلی استیل مدرن، میز عسلی استیل صنعتی، میز استیل با طراحی خطوط خمیده می باشد. همچنین می توان به میز عسلی استیل با پایه های معلق، میز عسلی استیل با سطح شیشه ای، میز عسلی استیل با طراحی هندسی و میز عسلی استیل با رنگ طلایی و یا نقره ای اشاره نمود.

بهترین میز عسلی استیل چه ویژگی هایی دارد؟

حتما از خودتان می پرسید که بهترین میز عسلی استیل چه ویژگی های دارد؟ در رابطه با پاسخ این سوال بهتر است بدانید که این مورد بستگی به تجربه بالای سازنده دارد. همچنین استفاده از متریال درجه یک، استفاده از تجهیزات مدرن را نباید فراموش کرد.

چه چیزی روی میز عسلی بگذاریم؟

شما می توانید برای زیبایی بیشتر میز عسلی از عناصر دکوراتیو مختلفی مانند گلدان ‌های زیبا با گل‌ های تازه یا مصنوعی، شمعدان ‌ها، شمع‌ های آروماتراپی، تابلو های دیواری یا عکس ‌های زیبا، ساعت دیواری یا میزی، دکوراسیون ‌های متناسب با فضای محیط و مطابق با سلیقه خودتان استفاده کنید. همچنین می ‌توانید از لوازم تزئینی متنوعی همچون سرویس ‌های چای و قهوه ، کتاب‌ های

تولیدی جلو مبلی استیل

جذاب و یا دیگر وسایل دکوراتیو بر روی میز عسلی قرار دهید.

انواع دکوری روی میز عسلی

ساعت دیواری یا میزی، گلدان ‌ها با گل ‌های تازه یا مصنوعی، شمعدان ها با شمع‌ های آروماتراپی، تابلوهای دیواری یا عکس ‌های زیبا، سرویس‌ های چای و قهوه زیبا، کتاب‌ های جذاب، دکوراسیون‌های متناسب با فضای محیط و سلیقه شما بسیار گزینه های مناسبی می باشند.

چه چیزی روی میز عسلی مناسب است؟

-تزیین سینی روی میز

بهتر است بدانید که شما می توانید برای چیدمان میز عسلی خود از سینی ‌های تزیینی نیز استفاده نمایید. دقت کنید که این سینی‌ ها می توانند از جنس ‌های مختلفی مانند آینه، چوب و یا فلز ساخته شده باشند.‌ چرا که بیشتر افراد از سینی‌ های آینه ‌ای و فلزی برای تزیین انواع میز عسلی استفاده می‌ شود. این سینی ‌ها باعث می شوند که وسایل تزیینی از زیبایی بیشتری برخوردار شوند. دسته ی دیگر سینی ها، سینی های چوبی هستند که مناسب محیط های اسپرت و غیر اسپرت می باشند. جنس این سینی ها می تواند از گردو، راش و بامبو باشد. شما می توانید از این سینی ها برای تزیین میز عسلی استفاده کنید و شاهد نظم و پیوستگی در چیدمان منزل خود باشید.‌

-از ظروف هماهنگ استفاده کنید

دقت کنید که برای جذاب شدن دکوراسیون منزل از ظروف هماهنگ استفاده کنید. به طور مثال شما می توانید از گوی های بلورین و هم اندازه استفاده نمایید.

-استفاده از ساقه بریده درختان، ایده ای جذاب است

در کل با به کار بردن از عناصر طبیعی می توان به شادابی و آرامش منزل خود کمک شایانی نمایید. بدین منظور بجای استفاده از گلدان گل می توان از ساقه درختان بریده استفاده کنید.

-استفاده از مجسمه ها را فراموش نکنید.

یکی از جالب ترین ایده ها برای بیان احساسات و عقاید خود استفاده از مجسمه ها می باشد. پس در نتیجه با به کار بردن یک یا چند اثر هنری می توانید تفکر هنری خود را به رخ همگان بکشید.

-استفاده از شمع

همانطور که می دانید شمع نشانه ای از نور و آرامش می باشد و مناسب تزیین میز پذیرایی عصرانه می باشد. دقت کنید که شمع هایی که استفاده می کنید می بایست همسان و متناسب با یکدیگر باشد.

-استفاده از تم دریایی ایده ای جالب و خلاق

شما می توانید به طور مثال با استفاده از صدف و یا ستاره دریایی دکور میز عسلی خود را جذاب کنید. جالب است بدانید که امروزه استفاده از تم دریایی در میان مردم بسیار محبوب شده است. همچنین با استفاده از این دکوراتیو می توانید جلوه دکوراسیون پذیرایی خود را چندین برابر کنید.

-استفاده از انواع کتاب

از مدل های پر طرفدار تزیین میز عسلی می توان به کتاب اشاره نمود که طرفداران خاص خودش را دارد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که با توجه به رنگ و نوع دیزاین پذیرایی خود از انواع کتاب های موجود در بازار استفاده کنید.

-ظرف میوه

علاوه بر تزئین میز عسلی ، شما می توانید از ظرف میوه هم برای تزیین این میز استفاده کنید.

-گلدان روی میز عسلی

جلو مبلی استیل طلایی

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که گلدان روی میز عسلی می تواند جلوه دکوراسیون منزل شما را چندین برابر کند. پس استفاده از گلدان را هرگز فراموش نکنید. سعی کنید گلدانی را انتخاب کنید که با فضای چیدمان پذیرایی شما هماهنگ باشد. پس در نتیجه به رنگ و نوع گل های که انتخاب می کنید حتما توجه کنید.

نکات مهم در چیدمان میز عسلی

در رابطه با چیدمان میز عسلی می بایست نکات مهمی را رعایت کنید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

-به جنس میز دقت کنید

میزهای عسلی شیشه ای طرفداران بی شماری دارد که با استفاده از آنها فرش و طرح کفپوش را نمایان می سازد. به همین جهت تزییناتی که در میز شیشه ای استفاده می کنید بهتر است با طرح زیرین فرش منزل مشابه هم باشد. البته نکته جالب توجه این است که تزیین میز عسلی بسیار راحت تر است چرا که دیگر طرح فرش نمایان نیست. به همین دلیل توصیه ما ب شما این است که چیدمانی را انتخاب کنید که با دکوراسیون منزل شما همسان باشد.

-میز های دو طبقه

میزهایی که دو طبقه هستند ، می توانید از وسایل بیشتری برای تزیین آن استفاده نمایید. شما می بایست طبقه زیرین را با حساسیت کم تر بچینید، اما طبقه بالا را از وسایل تزیینی جذاب پر کنید. البته طبقه پایین میزهای شیشه ای را خالی بگذارید.

-از وسایل زیاد استفاده نکنید

به یاد داشته باشید که با به کار بردن تزیین شلوغ و نامرتب می توانید دکوراسیون منزل را نا مرتب جلوه بدهید. به همین علت می بایست نحوه چیدمان میز عسلی به‌ صورتی باشد که فضایی خالی برای قراردادن لیوان نوشیدنی و وسایل پذیرایی باقی مانده باشد.

 


پایان مطلب


 

 

لینکهای مرتبط و مفید

نوشته های مرتبط

//