5 مدل چیدمان آینه و کنسول در پذیرایی

 

5 مدل چیدمان آینه و کنسول در پذیرایی

آینه و کنسول از جمله وسایل دکوراتیو جذابی است که درصورت چیدمان صحیح آن، جلوه بصری بی‌نظیری به محیط پذیرایی خانه می‌دهد. برای داشتن دکوراسیونی جذاب و متعادل، چینش آینه کنسول در پذیرایی باید هماهنگ با سبک کلی دکوراسیون خانه باشد. برای دیزاین کردن میز کنسول می‌توانید از وسایل دکوراتیو جذابی مانند مجسمه‌های دست‌ساز، آینه و شمعدان، ظروف تزئینی، تابلوهای هنری و قاب‌عکس‌های خانوادگی استفاده کنید. در این مطلب به بررسی ۵ مدل چیدمان آینه و کنسول در پذیرایی پرداخته‌ایم تا با ایده گرفتن از آن‌ها، دکوراسیون پذیرایی منزل خود را دگرگون کنید.

۱. چیدمان متقارن آینه کنسول؛ مناسب دیزاین پذیرایی با سبک کلاسیک

روش چیدمان متقارن، مناسب پذیرایی‌ خانه‌ها مخصوصا منازلی با سبک دکوراسیون کلاسیک است؛ در این روش برای دیزاین آینه کنسول، آینه را در قسمت مرکزی میز کنسول قرار دهید و شمعدان‌ها را در فاصله‌های هم‌اندازه از آینه بگذارید. همچنین برای چیدمان آینه و کنسول به‌صورت متقارن، هر تعداد وسیله دکوراتیوی که در سمت چپ میز کنسول قرار می‌دهید باید در سمت راست میز نیز بگذارید تا وزن بصری یکسانی در دیزاین آینه کنسول برقرار شود. به‌عنوان مثال برای چیدمان آینه و کنسول با دو آباژور به روش متقارن، هر کدام از آباژورها را باید در یک سمت میز کنسول به‌صورت متقارن قرار دهید.

۲. چیدمان غیر متقارن؛ برای دکور پذیرایی به سبک مدرن یا مینیمال

چیدمان غیر متقارن مدلی پرکاربرد برای دیزاین پذیرایی منازل، به‌ویژه خانه‌هایی به سبک مینیمال و مدرن است که ظاهری غیررسمی به چیدمان خانه می‌دهد. به‌علاوه، در روش چیدمان غیر متقارن آینه میز کنسول در قسمت مرکزی میز قرار نمی‌گیرد و بنابر سلیقه خودتان، می‌توانید جای دیگری برای دیزاین آینه تعیین کنید.

در روش چیدمان غیر متقارن انتخاب‌های بسیاری برای نحوه چینش وسایل دکوراتیو دارید. به‌عنوان مثال برای چیدمان آینه و کنسول در پذیرایی به روش غیر متقارن می‌توانید آباژور، کتاب‌ها و مجلات را در یک سمت و قاب عکس‌های خانوادگی‌تان را در سمت دیگر دیزاین کنید. برای یکدست کردن دکور خانه‌ای با سبک مدرن با چیدمان غیرمتقارن، دیزاین میز آرایش دیواری و دراور اتاق‌خواب را نیز به روش غیرمتقارن چیدمان کنید.

۳. برای ایجاد حس تازگی و طراوت، آینه و کنسول را با گل‌وگیاهان تزئین کنید

بهترین روش برای ایجاد احساس طراوت و تازگی در دیزاین آینه و کنسول استفاده از گل‌وگیاهان طبیعی است. رنگ گل‌های طبیعی را متناسب با رنگ اکسسوری‌ها و سایر وسایل دکوراتیو آینه کنسول انتخاب کنید. استفاده از گل ارکیده شاپرکی و درختچه جینسینگ و گل آنتریوم انتخابی مناسب برای دیزاین آینه کنسولی با سبک‌های متفاوت است. اگر نگران کثیف شدن میز کنسول پذیرایی هستید، استفاده از گل‌وگیاهان مصنوعی ایده‌ای کارگشا برای تمیز نگه‌داشتن میز کنسول است؛ چراکه امکان ریختن خاک گیاهان بر روی میز کنسول وجود ندارد.

bolej 1

۴. با دیزاین آینه کنسول با وسایل دکوراتیو، زیبایی دکور پذیرایی را دوچندان کنید

یکی دیگر از روش‌های جذاب برای چیدمان آینه و کنسول اتاق‌نشیمن خانه، دیزاین با آثار هنری، تابلوها، قاب عکس‌های خانوادگی و مجسمه‌های دکوراتیو است. نکته مهم در انتخاب وسایل دکوراتیو و هنری برای دکور میز کنسول این است که وسایل دکوراتیو انتخابی شما باید سبکی متناسب با دیزاین پذیرایی خانه داشته باشد. به‌عنوان مثال اگر سبک دیزاین اتاق‌نشیمن شما مینیمال است، از مجسمه‌ها، تابلوها و قاب عکس‌های مینیمال و ساده در دیزاین آینه و کنسول استفاده کنید.

برای دیزاین آینه کنسول اتاق نشیمن با تابلو‌ها و قاب عکس‌ها دو روش وجود دارد؛ در روش اول تابلوها و قاب عکس‌های کوچک خانوادگی را روی میز دیزاین کنید و در روش دوم تابلوهای نقاشی شده و قاب عکس‌های کوچک و بزرگ را بر بالای میز نصب کنید. همچنین برای اینکه میز کنسول جلوه‌ای بی‌نظیر و هماهنگ داشته باشد، قاب عکسی تهیه کنید که رنگ و جنس آن متناسب با میز آینه کنسول باشد.

۵. دیزاین میز کنسول پذیرایی با آباژور و شمع؛ خلق نورپردازی مناسب

برای خلق دیزاینی دلنشین در میز کنسول پذیرایی از نورپردازی آباژور استفاده کنید. برای داشتن دیزاینی متعادل، آباژوری را برای تزئین آینه و کنسول انتخاب کنید که با سبک و ابعاد آینه کنسول هماهنگ باشد. به‌عنوان مثال برای دیزاین آینه و کنسول کوچک مدرن، از آباژوری کوچک به سبک مدرن و با رنگ‌های خنثی استفاده کنید. برای دیزاین میزی با سبک مدرن می‌توانید آباژورهای ایستاده را برای دیزاین محیط اطراف میز کنسول به‌کار ببرید. آباژورهایی که روی میز استفاده می‌شود صرفا جنبه تزیینی دارند؛ درنتیجه این آباژورها نورپردازی ضعیف‌تری نسبت به آباژورهای کنار تخت دارند.

استفاده از شمع‌ها روش جذاب دیگری برای دیزاین جذاب آینه کنسول است؛ برای دکور میز شمع‌هایی را تهیه کنید که متناسب با شکل و ارتفاع شمعدان‌‌های میز باشد. همچنین برای خلق جلوه بصری زیبا رنگ شمع‌ها را متناسب با رنگ وسایل دکوراتیو انتخاب کنید تا دیزاین آینه و کنسول هارمونی رنگی زیبایی داشته باشد. علاوه‌بر تهیه شمع برای شمعدان، با دیزاین آینه و کنسول با ست‌ تزئینی شمع‌های دکوراتیو زیبایی دکور میز را دوچندان کنید. همچنین می‌توانید شمع‌های دکوراتیو را در سینی‌های تزئینی در اطراف آینه یا روی مجلات قرار دهید.

bolej 2

آینه کنسول و وسایل دکوراتیو آن را متناسب با سبک دیزاین خانه خریداری کنید

چینش میز کنسول پذیرایی باید به‌گونه‌ای باشد که با سبک دیزاین خانه هم‌خوانی داشته باشد. به‌عنوان مثال دکور آینه کنسول به روش متقارن عموما در خانه‌هایی با سبک کلاسیک دیده می‌شود یا دیزاین میز کنسول غیرمتقارن در خانه‌های با سبک مدرن یا مینیمال کاربرد بیشتری دارد. علاوه‌بر این‌ها، برای دکور آینه و کنسول می‌توان از وسایل دکوراتیو مختلفی مانند مجسمه‌ها، تابلوهای نقاشی، قاب عکس‌های خانوادگی، شمع‌ها و آباژورهای دکوراتیو و گل‌وگیاهان که متناسب با سبک کلی دیزاین خانه است، استفاده کرد. برای خرید آینه کنسولی با متریال مرغوب و بهترین قیمت به فروشگاه‌های معتبری مانند بلج که امکان پرداخت در محل را فراهم کرده، مراجعه کنید.

 

 

 


پایان مطلب


 

 

لینک مطلب مرتبط و مفید

نوشته های مرتبط

//