63f8bf97 b3b4 4496 a370 f3ac5e315087

پنجره ترمال بریک

پنجره‌ها از مهم‌ترین اجزای یک ساختمان هستند که نقش بالایی در کیفیت زندگی ساکنان دارند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، پنجره‌های ساختمان با طراحی‌های مختلف و ویژگی‌های منحصر به ‌فرد همچون عایق حرارتی، عایق صوتی و عایق‌بندی در برابر باد و آب، تولید می‌شوند. پنجره‌ ترمال‌ بریک به دلیل مشخصات خاص خود، به عنوان یک راه‌حل موثر برای بهبود کیفیت زندگی شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله با پنجره آلومینیومی ترمال بریک به طور کامل آشنا می‌شویم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

termal birik

پنجره ترمال بریک چیست؟

به مواد عایق موجود در پنجره، ترمال بریک می‌گویند. این مواد از هدر رفتن انرژی حرارتی جلوگیری می‌کنند. این نوع عایق اتصال قاب‌های فلزی داخلی و خارجی پنجره را به هم ممکن می‌کند و با استفاده از شیشه‌های دو یا سه جداره حاوی گاز، دمای فضای داخلی اتاق را گرم‌تر می‌کند. توجه داشته باشید که هرچه قاب پنجره دمای کمتری داشته باشد، جریان رسانش آن زیادتر است. پنجره‌های خنک می‌توانند گرما را از کل اتاق جذب کرده و فضای داخلی را خنک کنند. اما پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک حافظه لبه گرم دارند که مانعی بین واحدهای لعاب یا شیشه پنجره ایجاد می‌کند، تنش‌های ناشی از انبساط حرارتی و تغییرات فشار را در خود جای می‌دهد و با آب‌بندی گاز آرگون موجود در واحد یا گاز کریپتون هدر نمی‌رود. در واقع این پنجره‌ها با ایجاد یک مانع رطوبتی از تراکم روی شیشه جلوگیری می‌کنند. ماده خشک کننده در دیوارهای پنجره ترمال بریک همان دانه‌های روشن ریز است که در بسته‌های کوچک موجود در کفش‌ها، جیب‌های کت و کیف‌های جدید دیده می‌شود. دقت کنید که هرچه ترمال بریک عرض بیشتری داشته باشد، عایق‌بندی پنجره بهتر است.

انواع پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک انواع مختلفی دارد که انواع آن‌ها عبارتند از: 

  • ترمال بریک کشویی
  • ترمال بریک آکاردئونی
  • ترمال بریک فولکس واگن
  • ترمال بریک اسلاید
  • ترمال بریک لولایی
  • ترمال بریک دو حالته
  • ترمال بریک کلنگی
  • ترمال بریک محوری

ویژگی‌های پنجره ترمال بریک

پنجره‌های آلومینیومی با تیغه‌های پلی‌آمید عایق مناسبی در برابر حرارت، رطوبت و صوت هستند. به دلیل داشتن این ویژگی‌ها استفاده از پنجره‌های ترمال بریک از اتلاف انرژی به طور قابل توجهی جلوگیری می‌کند و همچنین باعث فراهم شدن آرامش بیشتری در خانه می‌شود. این پنجره‌ها از جنس آلومینیوم تولید شده‌اند و از وزن سبکی برخوردار هستند. سبکی برای پنجره‌ها جزو مزیت است ولی این وزن سبک باعث نمی‌شود که پنجره‌ها در برابر فشار باد عملکرد ضعیفی داشته باشند. انتخاب رنگ مناسب یکی از عوامل مهم در انتخاب پنجره‌ها است. مصرف‌کنندگان می‌توانند از رنگ‌های پودری الکترواستاتیک (با تنوع رنگی بیش از ۲۵۰ رنگ مختلف) استفاده کنند. این رنگ‌ها در کوره‌ها سخت شده و ضد ضربه و ریختگی هستند.
پروفیل آلومینیومی که در تولید پنجره‌های آلومینیومی استفاده می‌شود در نوع ترمال بریک و نرمال است. ترمال بریک برای ایجاد عایق حرارتی و صوتی به‌کار می‌رود. پروفیل‌های ترمال بریک دارای دو لایه هستند و از عایق قوی بین این دو لایه برای کاهش انتقال حرارت استفاده می‌کنند.

 

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک از آخرین پیشرفت‌های صنعت آلومینیوم‌سازی دنیا هستند. خطوط باریک، ظاهر مینیمال و مدرن باعث جذابیت آن‌ها شده است. این پنجره‌ها نیاز به نگهداری کمتری دارند و در مقابل خوردگی مقاوم هستند. با این حال، آلومینیوم به تنهایی عایق طبیعی نیست و گرما و سرما را خوب انتقال می‌دهد که ممکن است عملکرد پنجره‌ها و درهای دوجداره را تحت تأثیر قرار دهد. برای حل این مشکل، فناوری ترمال بریک به وجود آمده است که لایه‌ای از جنس پلی‌آمید بین دیواره‌های پروفیل آلومینیوم دوخته می‌شود. این تیغه‌ها از جنس پلی‌آمید ۶.۶ با ۲۵ درصد فایبرگلاس تشکیل شده و از انتقال گرما، سرما و صدا جلوگیری می‌کنند. پروفیل‌های ترمال بریک میزان Uf کمتری دارند و گرما یا سرمای کمتری را منتقل می‌کنند و به عملکرد خانه شما کمک می‌کند تا در زمستان گرم‌تر باشد و در تابستان از گرما محافظت شود.
پنجره‌های آلومینیومی باعث انتقال حرارت و دما بالا می‌شوند. برای رفع این مسئله از پروفیل ترمال بریک برای ساخت درب و پنجره‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند.

ترمال بریک

ترمال بریک به معنای شکست حرارتی است و مانع انتقال حرارت و دما می‌شود. در پنجره‌های آلومینیومی، ترمال بریک به لایه‌ای خاص در میان دیواره‌های پروفیل آلومینیوم اطلاق می‌شود تا از اتلاف انرژی در پنجره دوجداره آلومینیومی جلوگیری کند. لاستیک‌های پلی آمید بین دیوار داخلی و خارجی پروفیل نصب می‌شوند و از نفوذ گرما، سرما و لرزش جلوگیری کرده و امکان دو رنگ بودن نمای داخلی و خارجی را فراهم می‌کنند.
پروفیل آلومینیومی که در تولید پنجره‌های آلومینیومی استفاده می‌شود در نوع ترمال بریک و نرمال است. ترمال بریک برای ایجاد عایق حرارتی و صوتی به‌کار می‌رود. پروفیل‌های ترمال بریک دارای دو لایه هستند و از عایق قوی بین این دو لایه برای کاهش انتقال حرارت استفاده می‌کنند.
امروزه انواع مختلفی از این محصول در بازار موجود است و پروفیل آلومینیومی از بهترین و پرکاربردترین محصولات مدرن به‌شمار می‌رود. شرکت‌های ایرانی و خارجی بسیاری همچون پارس آمود در زمینه تولید پنجره‌های آلومینیومی فعالیت دارند و شما می‌توانید از این محصولات برای مصارف مختلف استفاده کنید.

مزایای پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک نسبت به سایر مدل‌های پنجره مزایای بسیاری دارد. این مزایا در قالب جدول زیر آورده شده است.

مزایای پنجره ترمال بریک

قیمت پنجره ترمال بریک

پنجره‌های ترمال بریک در بازار با قیمت‌های متنوعی عرضه می‌شوند. قیمت هر پنجره بر اساس عوامل مختلفی مانند ابعاد و اندازه آن‌ها تعیین می‌شود. ابعاد و اندازه پنل‌های استفاده شده در این پنجره‌ها از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار  بر قیمت آن‌ها هستند.

قیمت پنجره آلومینیوم ترمال بریک

معیارهای تعیین قیمت یک پنجره آلومینیومی ترمال بریک شامل جنس فریم و نوع پنل‌های استفاده شده، هزینه یراق‌آلات و لوازم جانبی نصب آن‌ها می‌شود. این نوع پنجره ممکن است با پنجره دوجداره آلومینیومی (ترمال بریک) مقایسه شود و در برخی ویژگی‌ها  عملکرد بهتری داشته باشد. این پنجره‌ها نسبت به پنجره‌های یو پی وی سی مورد پسندتر هستند و قابلیت‌های بیشتری دارند. قیمت آن‌ها کمی بالاتر از دیگر پنجره‌ها است در نتیجه برای خرید آن‌ها باید بودجه را در نظر بگیرید. در تعیین قیمت نهایی، نوع شیشه‌های استفاده شده در پنجره‌های ترمال بریک نیز عامل مهمی شناخنه می‌شود.

جمع‌بندی 

در این مقاله به بررسی پنجره ترمال بریک پرداختیم، همان‌طور که اشاره شد این نوع پنجره‌ها به علت ویژگی‌های منحصر به فرد خود در مقایسه با پنجره‌های ساده از عملکرد و کارایی بهتری برخوردار هستند بنابراین به عنوان بهترین جایگزین برای پنجره‌های ساده آلومینیومی و عادی شناخته می‌شوند. به علت ساختار پنجره‌های ترمال بریک، انتقال دما از داخل به خارج و بالعکس کمتر انجام می‌شود و در نتیجه مصرف انرژی برای سرمایش یا گرمایش فضا کمتر می‌شود.
شرکت پارس‌آمود از سال 1384 با هدف ایجاد بستری مناسب برای تبادل دانش و تجربیات در صنعت نمای ساختمان و همچنین ارائه آخرین دستاوردهای معماری و اجرای نماهای مدرن در ساختمان تأسیس شده است. محصولات این شرکت منطبق با استانداردهای کیفی و بین‌المللی تولید می‌شوند و بالاترین میزان جذب رضایت مشتری وخدمات پس از فروش را دارند. پنجره‌های ترمال بریک جزو یکی از برترین محصولات این شرکت به شمار می‌روند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید، می‌توانید برای خرید آن و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سایت شرکت پارس‌آمود در ارتباط باشید.

نوشته های مرتبط

//